Nadciśnienie tętnicze jest bardzo poważną chorobą cywilizacyjną, która stanowi główną przyczynę zgonów na świecie. W jej leczeniu, a dokładniej w zapobieganiu występowania jej skutków, niezwykle skuteczne okazują się być odpowiednie naturalne sposoby obniżenia ciśnienia krwi. Jak więc powinna wyglądać dieta na obniżenie ciśnienia? Co powinno się w niej znaleźć, a czego unikać w diecie na nadciśnienie? Czy czosnek obniża ciśnienie i czy zioła na nadciśnienie są dobrym sposobem, by trzymać je w ryzach? Na te wszystkie pytania będziemy chcieli odpowiedzieć właśnie w tym artykule. Zapraszamy do lektury.

  1. Dieta śródziemnomorska - ryby, owoce morza, oliwa z oliwek

Bez wątpienia dieta śródziemnomorska na nadciśnienie stanowi jak najbardziej wartą uwagi opcję do zastosowania w swoim codziennym menu. Co więc w takiej diecie powinno być zawarte? Z pewnością produkty pełnoziarniste, owoce i warzywa, a także oliwa z oliwek. Kluczowe znaczenie mają oczywiście ryby i owoce morza, jak również i nabiał oraz produkty mleczne. Unikać należy tutaj soli, czerwonego mięsa i alkoholu. Taka dieta przy wysokim ciśnieniu daje nie tylko mnóstwo zdrowych produktów, które działają na doskonały wygląd i na samopoczucie, ale właśnie także i na nasze ciśnienie. 

  1. Ograniczenie ilości spożywanej soli

W diecie osoby z nadciśnieniem, niezwykle ważną rolę odgrywa sól. Jeśli więc zastanawiasz się nad tym, co obniża ciśnienie krwi, to bez wątpienia będzie to ograniczenie soli. Działa ona niekorzystnie na wielu płaszczyznach, a w przypadku nadciśnienia szczególnie. W soli zawarta jest sód, a ona zatrzymuje między innymi wodę w organizmie, tym samym podnosząc wzrost ciśnienia krwi. Należy zarówno stosować mniej soli w przyprawianiu potraw, jak również i unikać żywności przetworzonej, w której jej ilość jest po prostu zatrważająca. 

  1. Ograniczenie ilości cukru w diecie

Cukier nie jest zdrowy. Wpływa on przede wszystkim na przybieranie na wadze, co jest główną przyczyną wysokiego ciśnienia krwi. Należy pamiętać, że nie jest on dostępny jedynie w czystej formie, ale przede wszystkim w żywności przetworzonej. Warto więc czytać etykiety, by móc w jak największym stopniu się przed nim uchronić. 

  1. Odpowiednie warzywa i owoce

Zastanawiając się nad tym, jak zbić wysokie ciśnienie, z całą pewnością warto postawić na odpowiednie owoce i warzywa. Czasami właśnie obniżenie ciśnienia domowymi sposobami jest najbardziej efektywne w swoim działaniu, a dieta sprawdza się tutaj doskonale. Jakie owoce obniżają ciśnienie i które warzywa będą najlepsze? Wśród owoców i warzyw niewątpliwie najlepszymi będą banan i pomidor. Mają one w sobie największe ilości potasu, dzięki któremu naczynia krwionośne rozluźniają się, a serce pompuje krew wolniej, jednocześnie obniżając ciśnienie tętnicze. Co więcej, według przeprowadzonych badań, owoce obniżające ciśnienie to również i grejpfrut, dlatego jak najbardziej warto na niego stawiać. Zawarty w nich potas, przeciwdziała negatywnym skutkom spożywania nadmiaru sodu, co znacząco ułatwia filtrację i wydalanie wody przez nerki z krwiobiegu, a to oczywiście wpływa znacząco na obniżenie ciśnienia krwi. 

kobieta skrzynka warzywa 

  1. Unikanie używek

Używki nie są dobre dla naszego organizmu, dlatego też im ich mniej, tym lepiej. Czy oznacza to jednak, że przy nadciśnieniu tętniczym nie jest wskazane jego spożywanie? Niekoniecznie! Należy jednak pamiętać, czym jest umiar i to właśnie stanowi rzecz najważniejszą. Odwiecznym dylematem wielu osób jest to, czy piwo podnosi ciśnienie?  Okazuje się, że niewielka jego ilość wcale nie działa niekorzystnie, a wręcz przeciwnie - może ona wpłynąć na jego obniżenie. Gorzej jest w przypadku innych napojów wysokoprocentowych, które powodują wysokie ciśnienie po alkoholu i mogą działać w konsekwencji negatywnie na organizm człowieka. Niewielka ilość nie zaszkodzi, ale w większych ilościach może mieć poważne skutki. 

  1. Naturalne sposoby obniżenia ciśnienia - czyli najlepsze zioła na ciśnienie

Kolejną grupą produktów, jakie na pewno warto stosować w swojej diecie są zioła obniżające ciśnienie krwi, a także i odpowiednia herbaty na obniżenie ciśnienia . Jakie wybrać? Które okażą się być najlepsze? 

  • herbata z głogu

Głóg wykazuje właściwości moczopędne, rozkurczające, jak również i uspokajające. Wzmacnia serce i obniża ciśnienie krwi. 

  • szyszki chmielu

Chmiel działa uspokajająco, kojąc nerwy i nadpobudliwość. Takie zioła na obniżenie ciśnienia pite regularnie, mogą znacząco wpłynąć na unormowanie ciśnienia u osób chorych na nadciśnienie tętnicze. 

  • jemioła

Wyciągi z jemioły działają przede wszystkim na miażdżycę, na nadciśnienie i na zaburzenia rytmu serca. Działa ona uspokajająco, rozszerza naczynia krwionośne i działa moczopędnie. 

  • ruta

Wyciąg z ruty poprawia elastyczność naczyń krwionośnych, działa uspokajająco i rozkurczowo. Jest idealna na nadciśnienie tętnicze. 

  • zielona herbata

W przypadku tego naparu pojawia się wiele dylematów. Czy czy zielona herbata podnosi ciśnienie czy może je obniża? Okazuje się, że może działać ona dwutorowo. Jej napar do 3 minut po przygotowaniu podnosi ciśnienie, z kolei herbata parzona dłużej obniża je i uspokaja organizm. Mając więc dylemat - zielona herbata a ciśnienie, trzeba mieć przede wszystkim na względzie sposób i czas jej parzenia.

Bez wątpienia zioła obniżające ciśnienie pite regularnie faktycznie są w stanie wspomóc naszą walkę z nadciśnieniem tętniczym. Wybierając je każdego dnia, można znacząco wpłynąć na pełną nad nim kontrolę. Takie domowe sposoby na zbicie ciśnienia okazują się być bowiem często dużo bardziej korzystne, niż stosowanie leków farmakologicznych.

  1. Dodatkowe produkty obniżające ciśnienie krwi

Co szybko obniża ciśnienie? Czym obniżyć ciśnienie? Wśród dostępnych produktów, na pewno warto zwrócić uwagę między innymi na:

  • jajka - zawarte w nich peptydy normalizują ciśnienie
  • gorzka czekolada - niewielka jej ilość każdego dnia obniża ciśnienie
  • chude mleko- pite codziennie obniża ciśnienie
  • oliwa - pochodząca z pierwszego tłoczenia, zawiera polifenole
  • zielenina- sałata, szpinak, rzepa
  • czosnek- jedzony regularnie obniża ciśnienie
  • cynamon- przyprawa, jaką warto dodawać do potraw, by unormować ciśnienie 
  • imir - wielu ludzi uważa, że imbir podnosi ciśnienie, co jest absolutnie nieprawdą. Ten je obniża, zapobiega agregacji płytek krwi, a do tego ją rozrzedza.  

Nadciśnienia się nie leczy. Z nim trzeba nauczyć się żyć. Jeśli chcesz więc normalnie funkcjonować, warto poznać sposoby jak obniżyć ciśnienie, bez konieczności zażywania leków. Dieta odgrywa tutaj niezwykle ważną rolę, dlatego też jak najbardziej należy mieć ją na uwadze. Wiemy już, co jeść na szybkie obniżenie ciśnienia, jak obniżyć ciśnienie krwi ziołami i co powinno znaleźć się w diecie, by mieć nad ciśnieniem pełną kontrolę. Stosując się do powyższych rad w kwestii diety, z pewnością takie domowe sposoby na ciśnienie okażą się być wystarczające, by choroba ta nie zrujnowała nam zdrowia i nie pozbawiła nas życia.